måndag 9 juni 2008

Underbar helg

Ja, vi är nog inte ensamma om att ha haft en underbar och händelserik helg. På fredagen firade vi sonens pappa, min sambo, som tagit examen och fått ett nytt jobb. Sonen roade sig glatt med mormor, morfar, farmor och farfar. Här bjuds det på blaskigt kaffe och våta kex på uteplatsen :-)



På lördagen blev det poolbad och studsmattelek hos kusinerna."Jag kan simma" sa sonen, och visst kunde han det med sina dynor på armarna. Duktig kille! Här tar han dock hjälp av sin pappa för att snabbare ta sig fram i poolen.

Igår var vi på Askimsbadet redan 9.30 och stannade ett par timmar innan där blev odrägligt mycket folk. Det perfekta badstället för barn, men knappt så man står ut som vuxen om man som vi är vana vid klippbad bland betydligt mindre antal människor. Jag bjöd iallafall på dagens skratt då jag i kjol och linne var ute i vattnet för att fota sonen. Jag backade för att få en bättre vinkel, såg inte hålan i botten och PLASK så låg jag platt på rygg, men med kameran (och naveln) över vattenytan. Fotot är från sekunden efteråt då sonen nästan viker sig av skratt. Skadeglad så in i Norden!!! :-)


Efter badet åkte vi till mormor och morfar och åt middag. Sen tog sonen morfar i handen och drog iväg på en tvåtimmars skogspromenad. De måste ha gått närmare 4 kilometer och det var en trött men lycklig kille som kom hem. Efter en sådan här helg förstår man att det kanske inte är så kul att gå till dagis. Ledsen kille idag :-(
Själv har jag en hel del att göra idag. Mvc-besök om en timme och så behöver lägenheten röjas upp. Tvätten ligger i drivor och kylskåpet är tomt. Dessutom sägs det vara sista soldagen idag så jag skulle gärna vilja hinna med en timme i solstolen. Och jag är ruskigt glad över att inte bo i Kiruna.
En lång och kanske ointressant rapport från mig, men åtminstone en uppdatering av bloggen :-)
Ha en skön dag alla!

4 kommentarer:

Scrapsystrar sa...

Underhållande läsning och fina foton! Dock är jag lite konfunderad över hur du klarade ett sådant fall "i ditt tillstånd". ;-) Tur att det gick bra!
Ha det gott!! Kram!
K

Scrapsystrar sa...

Alltid kul att läsa hur du har det!:-) Och vissa kanske har svårt att förstå det men ett perfekt foto går före hälsan, så är
det.;-P. Kram på dig och ta hand om dig! /Åsa

Malin sa...

Fniss skadeglädjen ÄR den enda sanna glädjen vet du väl ;)
Trollet tackar överlyckligt för sin kanin, hon tog den å såg den i ögonen :)
Ha du haft d bra hos V, ha du längta efte mej, mmmm ja ha längtat efte dej oxå!!!!
sann kärlek ;)
♥-Malin

annalang sa...

Grattis till L för examen och nytt jobb - vad spännande? (nyfis).
:-)