fredag 6 februari 2009

6:e mappen, 6:e fotot...

Hakar på senaste trenden och visar mitt 6:e foto i min 6:e fotomapp. Jag hamnade i en mapp med inscannade bilder från när jag var liten. Foto nr 6 är på mig och min trendiga morsa. 70-talet var GRYMT! :-)



Nu skulle det ju egentligen vara slut där men jag kan ändå inte låta bli att visa ett par andra bilder. Här kommer min absoluta favoritbild. Jag sitter tillsammans med en luffare (ja en riktig sådan) som bodde hos oss i perioder när jag var liten. Vi sitter och tittar och väntar på en ko som ska kalva. Bakom oss smyger grannpojken, full av djävulskap. Jag TROR att jag minns det här tillfället, men det kan ju lika gärna vara fotot och berättelsen om det som gör att jag tror mig minnas.



Och så ett foto som visar vem Storebror ärvt sina lockar ifrån ;-)



TREVLIG HELG!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket härligt foto på dig och luffaren!! Riktig Astrid lindgren- idyll!! :)
Kram!

Anonym sa...

Ho ho, vilken rolig 70-talsbild. Känner igen mig precis. Härlig åldrad ton på kortet också! Vilka underbara mönster. Och inte var det så noga hur man blandade dem heller.

//Åsa

Heléne sa...

Vilka underbara foton! Vad glad man blir av lite retro :-)Jag tycker mig se en viss likhet mellan dig som liten och "storbror" också.. Kram H.