fredag 25 maj 2007

Potentiell scraphörna???

Att jag scrappar så sällan beror på att jag måste ta fram alla saker varje gång. Eller ännu värre, att jag måste färdigställa layouten och städa undan alla grejer. Jag scrappar alltså bara när jag vet att jag har minst 3-4 timmar ostörd tid. Och när har man det???

Jag måste skaffa mig en scraphörna vilket alla anständiga människor borde ha ;-) Frågan är hur jag ska göra. Mina önskemål är att det ska finnas plats för förvaring samt en arbetsyta där jag kan ha saker stående utan att en tvååring når dem. Sen vill jag gärna att det ska bli lite snyggt också.

Kom gärna med förslag!!! Mina tankar just nu är att jag behåller Billyn som förvaring(kanske byter mot en smalare) men flyttar den längre mot dörren och fixar ett högt barbord i hörnet. Oftast står jag upp och scrappar. Men det blir inte så snyggt. Hur tänker ni?

Så här ser hörnan ut nu:


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, svårt det där, men min första tanke var att du skulle kunna ha ett hörnskrivbord. Men det verkar inte riktigt få plats även om du flyttar bokhyllan. Det skulle vara om du bytte bokhyllan mot en smalare? Eller tar bort bokhyllan helt och hållet mot vägghyllor istället och har skrivbordet under.
Jag har några bilder på min pysselhörna i bloggen, under kategorin "pysselhörna" - men det är jättestökigt bara så du vet;-)

Anonym sa...

Hej hopp!

Jag som sitter och scrappar hade satt en bänkskiva/skrivbord inne i hönet i höjd med fönsterbrädan liksom. Och så satt saker dels unde i ngn hurts eller annat som går att stänga, samt haft hyllan mot dörren som du skriver och ha saker i den.
Klart du måpste ha en egen scraphörna!

Karoline Sigoldson sa...

Jag tycker du ska ta bort hyllan, köpa en skiva med ben i lagom höjd, finns ju på Ikea som man kan variera höjden.
Sätta hyllor över och en hurts under.
Eller köpa ett skåp med skrivbord i som man kan stänga till. Kanske ett draperi el liknande som man kan dra runt allt om man tycker det ser stökigt ut men inte vill plocka undan just då...
/Mystjejen

jenn79 sa...

läser dina svar så jag själv kan få till en scrapphörna :-) Själv funderar jag opå att flytta ut alla gtrejjor ur klädkammaren och sitta där ;-)

Anonym sa...

Kollade in blivande scraphörnan, men tyvärr kan jag inte komma med några smarta tips.Håller og med om att kanske ta bort bokhyllan och ha ett skrivbord med flera hyllplan över istället. Känns som barbordet skulle gå ut för långt från väggen och liksom skymma fönstret lite (men det är ju svårt att säga när man bara ser en bild)men det kanske finns korta barbord? Det blir säker kanon hur du än gör: ) Har några bilder på min hörna i galleriet (under hemma mappen)men den är nog inte så värst inspirerande ; )
//Kanskesnart