onsdag 13 februari 2008

Nä, nu jäklar!

Idag är en sådan där dag då jag aldrig borde klivit upp ur sängen. En sådan där dag då rolig post gör mig på dåligt humör istället för på gott humör.

Alltså; Jag beställde 28 foton i 3 olika storlekar från Postfoto härrom dagen. Postfoto har nog haft en bra vecka för den här gången skickade de fotona i endast två försändelser *ironisk*. Ibland kommer varje storlek i egen försändelse även om det bara är ett (1!) foto i. Jag har retat mig på detta förrut men då har posten inte kommit på en sådan här skitdag. Från och med nu bojkottar jag Postfoto av två anledningar: 1. Miljöskäl 2. Deras avgift för porto och packning (60 kr!). Egentligen är ordningen tvärt om men jag måste ju vara politiskt korrekt ;-)

Jag vill gärna ha tips från er vart ni gör era beställningar. Jag skickar sällan stora beställningar utan små och ofta. Och jag väntar hellre en dag extra än att få dem i tre försändelser!!!


Så här såg min post ut idag:


Gnällhälsningar från Skumpis

4 kommentarer:

Scrapsystrar sa...

Jag kör Postfoto också och är nöjd med dem. Fast nu när du tar upp det blir jag lite tveksam... Har också reagerat på alla femtielva försändelser man får varje gång. Priset har jag dock inte tänkt så mycket på, än. Skumpan min vän, hur blev det så här idag egentligen? Alla andra är ju så jäkla glada för att det varit vår idag.;-) Jag får väl säga som Christer Björkman "imorgon är en annan dag".;-P Kram på dig/Å

Scrapsystrar sa...

Oh my god, du får mig att skämmas. Jag borde verkligen också tänka mer på miljön! Har bara smålett lite över alla försändelser, men nu när du påpekar det så...:-/
Jag beställde från Extrafilm förut och jag har för mig att de också skickade flera försändelser...
Kram/Katarina

annika5064 sa...

Beställer från crimson och vad jag kan komma ihåg har jag alltid fått allt i samma försändelse...har också beställt från fujidirekt, men därifrån skickas också småportioner under flera dagar, beroende på om det är olika storlekar på bilderna.

Kram
Annika

Susanne H / snuffehar sa...

Fujidirekt beställer jag från. Super tycker jag (visst det kan bli flera försändelser här också). Kanon att man kan beskära fotona i vilken storlek man vill och få dem så. Vit ram på 11x-foto kostar inget extra och blir hur snyggt som helst.