torsdag 20 mars 2008

10 frågor om scrapbooking

Blev utmanad av Susanne H att svara på denna scraprelaterade enkät.

1. Gör du kort eller scrappar? Jag scrappar! Gör enstaka kort ibland men det är varken kul eller ger gott resultat.

2. Favoritfärg som du gärna använder? Oj vad svårt. Jag tror inte man kan hitta någon färg som är mer använd än någon annan bland mina layouter. ELLER???

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan? Räknar man alfabeten till dekorationer så svarar jag absolut det. Jag älskar att köpa alfabeten och har hur många som helst. Filt och knappar kör jag för närvarande rätt mycket av.

4. Vilket är ditt bästa köp? Skärmaskinen från Fiskars. Och min lilla papperssax. Och 3L taperunner (love it). Sen älskar jag min Tote-ally Cool som jag fick i examenspresent av svärmor.

5. Finns det något du ångrar att du köpt? Ja, massor! Mest småtjafs som dekorationer och papper som jag aldrig använt.

6. Vad för motiv scrappar du helst? Det varierar. Oftast tycker jag det är roligast att scrappa till min son. Men jag har även ett BOM-album och ett resealbum som är kul att scrappa till.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken? Jag prenumerarar på Scrapbooking mm. Tar mig alltid ett långt bad när den har kommit.

8. Favoritpysselblogg du brukar besöka? I min dagliga runda hittar man Scrapsystrar, annika5064 och SWE-bloggen. Sen finns det mängder av bloggar jag ofta tittar in i.

9. Vad/vem inspireras du av? Jag snappar ofta upp nån liten detalj eller ett upplägg på nån layout jag sett på nån blogg. Jag snappar mycket detaljer hos annika5064.

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för, vad skulle du köpa då? Jag är i stort behov av album!!!

Jag utmanar annika5064 och scrapsystrar att svara på dessa frågor. Det är högst frivilligt ;-) Vill någon annan anta utmaningen så var så god! Meddela mig gärna om ni svarat så jag kan kika på era svar!
GLAD PÅSK!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, tackar för att du nämner mig som inspiration! Smickrande och jag antar din utmaning; får se om jag hinner ikväll, ska spela trivial pursuit med mannen...

Önskar dig en Glad Påsk och hoppas att magen och du mår gott!Kram,
Annika

Scrapsystrar sa...

Kul utmaning och dessutom scraprelaterad. Så jag har nu besvarat frågorna på vår blogg.:-) Alltid kul när man får reflektera lite över världens bästa hobby. Kram och ha en skön påsk med växande familjen:-)/Åsa

Anonym sa...

Såg att du frågade om hjärtana (skriver man så..) på min LO "glädje". Jag vet tyvärr inte vad det är för jag fick ett löst ark av syrran. Jag kollar med henne och återkommer. Gillar dem själv jättemycket så jag behöver ändå köpa fler.:-) Kram Åsa